+ Reply to Thread
Page 4 of 4 FirstFirst ... 2 3 4
Results 31 to 38 of 38

Thread: First model

  1. #31

    Re: First model

    Aha, thanks guys.

    Honestly I prefer Blender to Max at this point because I can't figure Max out for the shit of me :V

    Plus blender was free, and I don't feel like an asshole pirate.

    Anyway yeah I'm working on a Halo 3 shotgun at the moment, which is turning out pretty crappy because I don't have the wireframe ref that I did for the pistol. I was looking at it, and H3's gun models are actually pretty ugly compared to some other games. There's some textures stretching across a few faces, reflection and bumpmapping on the muzzle hole, stuff like that. I was kinda suprised.
    Reply With Quote

  2. #32
    Banned
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    In a Place
    Posts
    5,129
    Blog Entries
    1
    Inferno is on a distinguished road

    Re: First model

    Quote Originally Posted by Muki Hyena View Post
    Anyway yeah I'm working on a Halo 3 shotgun at the moment, which is turning out pretty crappy because I don't have the wireframe ref that I did for the pistol.
    You could always import the halo 1 or 2 shotgun and use it for reference.
    Reply With Quote

  3. #33

    Re: First model

    And you could always get gmax to work with. It's free, works with the importable halo models (don't know if blender does or not), and I can guide you through the basics if you need. It also will make for a better transition to 3ds max if you need to make the switch after getting money.

    Reply With Quote

  4. #34

    Re: First model

    Lol, I already have 3DS Max.

    I thought about getting GMax, but I wound up choosing Blender to see if I could work better with it. I've had problems learning 3DS Max, like accidentally hitting a key and having my cursor get all fucked up, and not knowing what to do so I just said screw it.

    Blender has support for OBJ files, so if I were to export a Halo 1 model with HMT, I could do it with that. If I were to go with Halo Custom Edition extraction, I'd probably use GMax.

    I may pick up GMax again at some point, but at this point I'll stick with Blender. If I wind up picking up 3DS again, I'll remember to refer to you if I have any questions.
    Reply With Quote

  5. #35
    Could've Moved Mountains
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    RIT
    Posts
    3,078
    Blog Entries
    1
    legionaire45 is on a distinguished road

    Re: First model

    All I will say is this - there's a reason that 3DS Max sells for ~$3500 .

    $600 or whatever if you're a student.

    Stuff looks nice, although I would really recommend taking a look at those tutorials. The UI for Max looks complex but it really isn't once you get the hang of it. It took me around a month to figure the UI out, and that was just playing around with a trial back in like, late 7th or early 8th grade. Lol.
    !
    Reply With Quote

  6. #36
    GLORY TO ARSTOTZKA rossmum's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    the atrocity exhibition
    Posts
    12,734
    rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute rossmum has a reputation beyond repute

    Re: First model

    Quote Originally Posted by Muki Hyena View Post
    Aha, thanks guys.

    Honestly I prefer Blender to Max at this point because I can't figure Max out for the shit of me :V

    Plus blender was free, and I don't feel like an asshole pirate.

    Anyway yeah I'm working on a Halo 3 shotgun at the moment, which is turning out pretty crappy because I don't have the wireframe ref that I did for the pistol. I was looking at it, and H3's gun models are actually pretty ugly compared to some other games. There's some textures stretching across a few faces, reflection and bumpmapping on the muzzle hole, stuff like that. I was kinda suprised.
    Bungie's optimisation skills are insane. They make incredibly low-poly models, yet they still look good ingame. In some cases the Halo weapons have more detail than the Halo 2 ones model-wise, I was quite shocked.
    Take my hand and I'll show you what was and will be
    Reply With Quote

  7. #37

    Re: First model

    I use Blender mostly for modeling for fun, and for a first model that's really good. After using both 3DS Max and Blender, I have to say I see more potential in 3DS Max which is why I'm trying to learn it. Like Legionaire45 said, there's a reason why 3DS Max sells for ~$3500.
    Reply With Quote

  8. #38
    Looking for his home. Apoc4lypse's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    I don't know anymore
    Posts
    817
    Apoc4lypse is on a distinguished road

    Re: First model

    just fix the proportions and its a perfect model for video game standards... seriously every thing else people are saying is bs... just proportion the handle and your there.
    Some people take steps forward while others take steps backwards, me I walk backwards while moving forward.
    http://www.youtube.com/watch?v=sVNAp1C8LIw drama..Life..
    non-conformist...An Individual...
    "It is only after you have lost everything that you are free to do anything."
    Reply With Quote

+ Reply to Thread

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts